vrijdag 20 april 2012

Nicolette van Dam vreesde voor mindere band met baby na keizersnee


Nicolette van Dam vreesde voor mindere band met baby na keizersnee

Nicolette van Dam was bang dat de band met haar dochter minder goed zou zijn omdat Lola-Lily via een keizersnee ter wereld kwam.

"Ik had gelezen dat je na een keizersnee minder snel hechting hebt met je kind, omdat je endorfinen mist die bij een natuurlijke bevalling vrijkomen", vertelt de voormalige Zoop actrice. "Daar heb ik me wel even zorgen om gemaakt."

De 27-jarige actrice Nicolette van Dam, die 1 februari beviel van haar eerste kind, vindt zichzelf normaal gesproken een 'heel nuchter' persoon. "Maar onder invloed van al die hormonen ben je toch gevoeliger voor dit soort informatie dan normaal", vertelt ze in Jij & Je Kinderen.

Haar moeder en schoonmoeder stelden Nicolette van Dam gerust. "Zij hebben allebei bij een van hun kinderen een keizersnee gehad en ze hebben met al hun kinderen een goede band", vertelt de actrice, die een keizersnee onderging omdat Lola-Lily in een stuit lag.

Nicolette van Dam was er niet blij mee dat ze een keizersnee moest ondergaan. "Ik had een zwangerschapscursus gevolgd, was helemaal voorbereid op de bevalling", vertelt ze. "Er was een soort oerkracht in me naar boven gekomen: ik ga het nu doen, ik kan het! Maar dat ging dus niet door."

Nicolette van Dam heeft dan ook veel last gehad van de keizersnee die ze onderging.

De presentatrice en haar verloofde Bas Smit werden de trotse ouders van Lola-Lily. Omdat het kind in een stuitligging lag, kwam ze via een keizersnede ter wereld.

"Het valt nu wel een beetje tegen, ik heb echt een buikwond", vertelde Nicolette van Dam aan RTL Boulevard.

Ze zegt heel blij te zijn met alle hulp van haar geliefde. "Door die wond kan ik zelf bijna niks. Hij doet alle luiers." Ondanks alles is Nicolette van Dam 'helemaal in de wolken'. "Dit is zo'n mooi, onbeschrijflijk gevoel."

Nicolette van Dam maakte in juli bekend dat ze zwanger was. Kort daarna werd ze ten huwelijk gevraagd door haar vriend. Wanneer de twee trouwen, is niet bekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten